fbpx

Markedsføring på LinkedIn

I takt med at hele verden er blevet digitaliseret på kryds og tværs, er vi blevet vant til at kommunikere digitalt. Det gælder uanset om det drejer sig om familie og venner eller professionelle relationer såsom kollegaer, samarbejdspartnere, leverandører, rekrutteringsvirksomheder, kunder og lignende.

Og netop dét at kommunikere digitalt, er en af LinkedIns største styrker. LinkedIn er nemlig et fagligt socialt medie, der er målrettet erhvervslivet. Her kan man som virksomhed nemt kan skabe meningsfulde relationer, formidle relevant og gennemarbejdet indhold, finde nye medarbejdere eller reklamere for produkter og ydelser.

Vejen til beslutningstageren

Det siges at 4 ud af 5 brugere på LinkedIn er beslutningstagere i en virksomhed.
Det er en vigtig detalje at have i mente, når vi overvejer om det sociale medie er en marketingkanal,
der vil være relevant at anvende – og når vi bruger LinkedIn som annonceringsplatform.

Vi kan nemlig lave indhold og annoncer, der er målrettet specifikke kontaktpersoner i diverse virksomheder eller personer i samme segment. Det er super smart, hvis man som annøncer gerne vil nå ud til personer, der endnu ikke følger virksomheden, baseret på jobtitel, funktion, industri m.m.

LinkedIn annoncering adskiller sig dermed også fra den annoncering vi kender fra Facebook og Instagram. Når man som bruger, er tilstede på LinkedIn, er det ofte med et helt andet mindset, hvor der er en klar forventning om, at det indhold, der møder dem, er af mere faglig og professionel karakter.

louisaejbjerg

Jeg har hjulpet mange virksomheder med deres tilstedeværelse på LinkedIn. Jeg kan også hjælpe dig – uanset om i ønsker at få leads, skabe trafikken til jeres hjemmeside eller øge opmærksomheden omkring jeres brand.