Google Ads – de betalte topplaceringer
Google Ads er navnet på de annoncer du ser i toppen og i bunden på google. Det er placeringer, man som annoncør, betaler for. Derfor er disse markeret med ordet: Annonce og der vises maksimalt 4 annoncer til hver søgning.
Påvirkning vs. beslutning
Hvor markedsføringskanaler som Facebook, Instagram, LinkedIn og de helt klassiske avisannoncer ”pusher” budskaberne ud, rammer Google Ads brugere, som aktivt søger efter din ydelse eller produkt. Du kan derfor hurtigt og effektivt ramme en stor del af din målgruppe, der allerede har et givent behov.
Det samme gør søgemaskineoptimering – også kaldet SEO. Men SEO er en langsigtet strategi, hvor der kan gå flere måneder før du ser en effekt af dine tiltag og tekniske optimeringer. Med Google Ads kan du få relevant trafik til din hjemmeside på ganske få minutter – hvis dine annoncer er opsat korrekt, vel at mærke.
Du styrer selv, hvilke søgeord du vil findes på og hvor mange penge du ønsker at bruge. Hvem der får de eftertragtede placeringer, afgøres ved en auktion til hver enkelt søgning. Dem, der har det mest relevante indhold, den mest relevante annonce – og kommer med det bedste bud – vinder auktionen og dermed også den eftertragtede placering.
Den bedste rådgivning – også når tiltag ikke virker
Jeres succes er min succes. Derfor arbejder jeg altid med Google Ads i tæt samarbejde med jer. Af og til vil Google Ads ikke være den rigtige løsning for jer. Er det tilfældet, står jeg altid til rådighed med rådgivning og anbefalinger, der giver mening for lige netop jeres virksomhed.